Jak stworzyć papier firmowy

Kilka słów o papierze firmowym

Należy pamiętać, iż papier firmowy stanowi istotny element systemu identyfikacji wizualnej danej firmy, jest więc – o czym wielu właścicieli firm zdaje się zapominać – ważnym narzędziem marketingowym. Estetyczny, ładnie zaprojektowany i porządnie wydrukowany papier firmowy świadczy o profesjonalizmie i wiarygodności przedsiębiorcy, buduje jego prestiż oraz budzi zaufanie klientów. Ponieważ jest wykorzystywany do tworzenia ofert, faktur czy też listów, stanowi tanią, a jednocześnie skuteczną metodę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców (m.in. umożliwia kontrahentom lepsze zapamiętanie loga oraz danych adresowych). Słowem, papier firmowy spełnia wiele użytecznych funkcji, wspomagających promocję danej marki czy też firmy.

Aby jednak papier firmowy dobrze odegrał swoją rolę, powinien zostać właściwie zaprojektowany. Po pierwsze, układ listownika musi być prosty i przejrzysty – nadmiar elementów zdobiących jest niewskazany, gdyż odwraca uwagę odbiorcy od tego, co istotne – czyli od logotypu oraz nazwy firmy. Ponadto, używany do oficjalnej korespondencji papier firmowy musi zawierać szereg ważnych dla kontrahenta informacji. Zaliczamy do nich: nazwę firmy, jej adres, numer telefonu oraz faksu, stronę internetową oraz adres e-mail. Wiele firm decyduje się również na podanie w listowniku takich danych, jak numer statystyczny REGON, numer identyfikacji podatkowej, a także numer firmowego konta. Wszystkie te dane (pojawiające się zazwyczaj w nagłówku lub stopce listownika) powinny być rozmieszczone w sposób czytelny i uporządkowany (zasada ta dotyczy przede wszystkim typografii – ważny jest zwłaszcza krój czcionki oraz odpowiednia szerokość interlinii). Logo powinno zostać odpowiednio wyeksponowane, podobnie zresztą jak sama nazwa firmy. Projekt musi również uwzględniać czysto użytkową funkcję listownika i pozostawiać dużo miejsca na wpisywanie treści.

Kolejnym ważnym elementem jest wybór odpowiedniego papieru oraz wysoka jakość druku (nic tak bowiem nie psuje efektu, jak rozmyte logo, źle przycięte marginesy czy też literówki wynikające ze podmieniania czcionek, które w przygotowalni nie zostały zamienione na krzywe). Aby uniknąć tego typu wpadek, warto skorzystać z pomocy dobrej drukarni. Najlepiej takiej, która nie tylko drukuje, lecz również służy swoim klientom fachowym doradztwem.

Dodaj komentarz