Internet w ostatnich kilkunastu latach rozwinął się w niesamowitym tempie. Jeszcze pod koniec lat 90-tych mało kto posiadał komputer bądź inne urządzenie służące do łączenia się w internetem. Obecnie możemy korzystać z internetu niemal wszędzie – za pomocą laptopów, telefonów komórkowych, tabletów. Poszukujemy potrzebnych informacji, dowiadujemy się o tym, co się dzieje na świecie, robimy zakupy w sklepach internetowych bądź też korzystamy z bankowości elektronicznej.
Ostatnie kilka lat przyniosło także inne możliwości związane z internetem – portale społecznościowe. Istnieje wiele tematycznych stron, na których użytkownicy (czyli my) możemy brać czynny udział. Portale społecznościowe skupiają osoby o podobnych zainteresowaniach, ale nie tylko. Konto może założyć niemal każdy. W miarę swoich potrzeb możemy dodawać tam informacje o sobie, swoich zainteresowaniach, zamieszczać zdjęcia czy też na bieżąco informować znajomych o tym gdzie aktualnie przebywamy.
Jak poprzez portale społecznościowe można się zareklamować? Otóż często istnieje możliwość założenia tak zwanej „strony firmowej” (fan page), na której zamieszczać można najważniejsze informacje o firmie, zdjęcia oferowanych produktów, ciekawe oferty promocyjne. Informacje takie w niesamowitym tempie mogą dotrzeć do ogromnej liczby osób.
Dodatkowo użytkownicy portali w łatwy sposób mogą skomentować bądź zalinkować swoim znajomym firmową stronę – wówczas jest ona jeszcze chętniej odwiedzana. Kolejnym sposobem jest organizowanie przeróżnych konkursów, które pozwalają nawiązać kontakt z odbiorcami poprzez zamieszczanie śmiesznych zdjęć, filmików czy też luźnych cytatów. Zwraca to z pewnością uwagę większości użytkowników internetowych, którzy zaglądają w każdej wolnej chwili na portal społecznościowy, aby sprawdzić co nowego słychać u ich przyjaciół.