Skuteczność marketingu szeptanego

Firmy stosują wiele metod, aby dotrzeć ze swoim produktem czy ofertą do konkretnych odbiorców. Niektóre przedsiębiorstwa skupiają swoje działania promocyjne na reklamie telewizyjnej, inne na reklamie radiowej bądź internetowej. Specjaliści od public relations czy od reklamy coraz częściej wybierają marketing szeptany.

Co to jest marketing szeptany?

Nazywamy nim wszelkie działania marketingowe, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do odbiorców. Dotarcie to ma mieć charakter spontaniczny, zazwyczaj jest to przekaz ustny. Z marketingiem szeptanym możemy mieć styczność każdego dnia, nawet o tym nie wiedząc. Przykładem może być codzienna, zwykła rozmowa z przyjacielem bądź członkiem rodziny. Wymieniając się swoimi spostrzeżeniami na temat produktu danej firmy w jakiś sposób go reklamujemy. Jeśli już jesteśmy jego użytkownikiem, zwracamy uwagę przede wszystkim na jego wady oraz zalety. Tym samym zachęcamy bądź też odradzamy zakupu. W ten sposób wzbudzamy zainteresowanie danym produktem, sprawiamy iż marka staje się przez naszego rozmówcę zapamiętana. Z marketingiem szeptanym możemy mieć także do czynienia w internecie, np. na portalach społecznościowych bądź forach internetowych. Nasi znajomi (a także my sami) często prezentują na swoich profilach zakupione ubrania czy też inne produkty, nawet nieświadomie zwracając uwagę na to co dokładnie zostaje pokazane (np. logo firmy).

Niektóre z firm w sposób specjalistyczny wykorzystują obecność marketingu szeptanego, prowadzi to bardzo często do tak zwanego marketingu wirusowego. Możemy się z tego typu działaniami spotkać np. w zakładach fryzjerskich. W jaki sposób? Otóż firma kosmetyczna, która zaopatruje dany zakład fryzjerski w swoje produkty, może zaproponować fryzjerom dodatkowe wynagrodzenie w zamian za to, iż będą oni rozmawiać o tych produktach ze swoimi klientami, polecając je im oraz wskazując ich zalety. Klienci odwiedzający zakład fryzjerski ufają „swoim” fryzjerom, tym samym chętniej zdecydują się na zakup proponowanego przez niego produktu.

This entry was posted in internet marketing by TPSdruk. Bookmark the permalink.

About TPSdruk

Drukarnia internetowa. Druk offsetowy, cyfrowy i druk wielkoformatowy. Projekty Graficzne. W ofercie TPS druk również szeroka gama artykułów reklamowych i gadżetów. Ulotki, wizytówki, papier firmowy, druk kopert i druk plakatów; plakaty A0, A1; Druk naklejek, pocztówek bloczków samokopiujących; Druk Kalendarzy

Dodaj komentarz