Blogerzy – nowa forma reklamy dla marki

Polska blogosfera zdaje się rozkwitać: codziennie pojawiają się nowe strony anonimowych pisarzy, którzy – wzorem swoich bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek – pragną przebić się i stać się jednym z „głosów polskiego internetu”. Kim są blogerzy, co robią i jaki wpływ mają na kreację marek?

 

Blogerzy to właściciele blogów internetowych, poświęconych konkretnej tematyce. Blogi mogą dotyczyć polityki, kultury, mody, stylu życia. W polskim Internecie blogowanie posiadało zawsze bardzo ograniczoną formę do momentu pojawienia się tzw. szafiarek. Określenie to ukute zostało na potrzeby młodych kobiet, które w sieci wymieniały się pomysłami na niedrogie i eleganckie kreacje, podając zawsze miejsce ich zakupu oraz cenę. Prekursorką tego trendu była autorka Szafy Sztywniary. Tworzenie nowych stylizacji za niewielkie pieniądze przyniosło efekty: coraz więcej osób zaglądało na blogi szafiarek, a wejścia unikalnych użytkowników można było liczyć w dziesiątkach tysięcy. Szansę w tej niszy wyczuły firmy odzieżowe, proponując szafiarkom współpracę na zasadzie barteru lub płatnej promocji: ubrania z nowych kolekcji pojawiały się na najpopularniejszych blogach, a dodatkowe zyski przynosiły reklamy oraz banery. Dzisiaj o samych szafiarkach jest bardzo cicho – wiele natomiast blogerek modowych i lifestyleowych, które współpracując ze znanymi markami odzieżowymi uczestniczą w kampaniach reklamowych oraz promocjach. Dla światowych marek to również sposób na uniknięcie szalejącego od dłuższego czasu kryzysu w branży: przeniesienie swoich działań do sieci oraz oparcie swoich kampanii na „dziewczynach z sąsiedztwa” zapewnia znacznie więcej autentyczności niż kolejne pokazy na światowych wybiegach mody.

blog

Od szafiarki do marki

Szafiarki były początkiem – w tym samym czasie w sieci pojawiały się blogi specjalistyczne: dotyczące kuchni i gotowania, nowinek technicznych, kultury, polityki. Te prowadzone regularnie i skrupulatnie przyciągały coraz większe rzesze zainteresowanych, w tym również znane marki. W przypadku blogów dotyczących IT oraz techniki współpraca opiera się na testowaniu nowego sprzętu oraz programów. Blogi kulinarne swoją popularność oparły nie tyle na nowatorskich przepisach, co na doskonałych fotografiach żywności, niejednokrotnie misternie stylizowanych i pobudzających apetyt. Doskonałą formą promocji na wszystkich rodzajach blogów były i są konkursy: współpracujący z daną firmą bloger, tworząc konkursy z konkretnymi nagrodami, pozwala nie tylko na większe zainteresowanie marką, ale również przedstawia się jako osoba przedsiębiorcza i wyznaczająca trendy. I to właśnie ten ostatni aspekt jest dla fachowców od marketingu najważniejszy: postać blogera, który codziennie zabiega o grono swoich czytelników jest znacznie bardziej wiarygodna niż kolejna reklama internetowa czy telewizyjna z wykorzystaniem aktorów. Bloger sam w sobie jest pewną marką, która poświadcza jakość innych. Pisząc niezależne recenzje staje się on niejako wyznacznikiem trendów: tego co modne i co warte jest uwagi.

This entry was posted in internet marketing, Uncategorized and tagged by TPSdruk. Bookmark the permalink.

About TPSdruk

Drukarnia internetowa. Druk offsetowy, cyfrowy i druk wielkoformatowy. Projekty Graficzne. W ofercie TPS druk również szeroka gama artykułów reklamowych i gadżetów. Ulotki, wizytówki, papier firmowy, druk kopert i druk plakatów; plakaty A0, A1; Druk naklejek, pocztówek bloczków samokopiujących; Druk Kalendarzy

Dodaj komentarz