Banery reklamowe dźwignią handlu

Banery są zaliczane do wyjątkowo skutecznych form przekazu reklamowego. O dużej sile ich oddziaływania decyduje fakt, iż docierają do licznej grupy potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą odbiorców, a przy tym są w obecnych czasach nośnikiem dość tanim. Rozpowszechnienie druku solwentowego spowodowało bowiem, iż wydatki związane z zakupem banera uległy znacznemu obniżeniu. Jeszcze kilka lat temu na koszt

banerów reklamowych składały się koszty przygotowalni: projekt graficzny trzeba było obrobić w Corelu w taki sposób, by dało się go wyciąć na ploterze – i choć nie była to czynność bardzo skomplikowana, to zabierała nieco czasu i wydłużała  termin oddania gotowego produktu. Następnie wyciętą folię należało odpowiednio przygotować (podklejając tzw. transfer) i precyzyjnie, zachowując wszystkie odległości, nakleić na banerze.
Te wszystkie etapy były więc zarówno czas  jak i pracochłonne, a przy tym obarczone możliwością błędu (np. trzeba było pamiętać o prawidłowej separacji kolorów, zamianie wszystkich obiektów tekstowych na krzywe, równym i pozbawionym pęcherzy naklejaniu itp). Dziś druk solwentowy odbywa się bezpośrednio z pliku – jest więc o wiele szybszy, zdecydowanie tańszy (odpadają koszty robocizny) oraz mniej narażony na pomyłki będące efektem ludzkiej niedbałości czy niestaranności.

Dodaj komentarz