Kochana konkurencja

Aby firma przynosiła odpowiednie dochody i zdobywała wciąż nowych klientów, należy nieustannie dbać o jej rozwój pod każdym względem. Trudno sobie dziś wyobrazić pełną i skuteczną reklamę firmy z pominięciem drogi internetowej, za pomocą której można obecnie dotrzeć do dużego grona odbiorców. Nie wystarczy jednak stworzenie strony internetowej, na której praktycznie nie będzie żadnych zmian przez cały okres użytkowania. Nie ma bowiem na rynku takiej branży, w której nie byłoby ogromnej konkurencji. A konkurencji nie lubimy – możemy tracić przez nią klientów, możemy być zmuszeni obniżać przez nich ceny, ale pamiętajmy też o tym, że od konkurencji można się wiele nauczyć. Co więcej, to właśnie konkurencja motywuje nas do efektywniejszego działania oraz do nieustannych i coraz ciekawszych prób pozyskiwania klientów. Wszystko dzięki temu, że staramy się być od konkurencji lepsi.

 

Z powodu wyżej wymienionych powodów bardzo istotna jest nieustanna kontrola tego, co wyprawia konkurencja, między innymi w środowisku internetowym. Tylko dokładna, ciągła i szczegółowa analiza pozwoli nam wysunąć się na przód i sprawić, że to nasza firma będzie cieszyć się większą popularnością wśród konsumentów. Warto wiedzieć, na które elementy konkurencyjnej działalności internetowej dobrze jest zwrócić uwagę. Oto one:

  1. Wygląd strony internetowej konkurencji – tutaj zwracamy uwagę na jej szatę graficzną, wykorzystane kolory, motywy, rozłożenie poszczególnych elementów, np. logo. Liczy się więc przede wszystkim pierwsze wrażenie, jakie robi na odbiorcy dana strona www.
  2. Treści umieszczone na stronie www – patrzymy uważnie, jakie są dokładne funkcje i możliwości oferowane przez daną stronę. Może to być możliwość wykonywania zakupów on-line, możliwość zadawania pytania w sprawie oferowanych usług, a może różnego rodzaju poradniki i artykuły związane z tematyką działalności firmy.
  3. Aktualizacje strony internetowej – jak często mają one miejsce. Oczywiście, im jest ich więcej, tym częściej klienci zaglądają z zaciekawieniem na daną stronę www.
  4. Sposoby promowania produktów i usług – jak wygląda oferta danej firmy, czy posiada opisy towarów (jakie?), czy daje możliwość złożenia zamówienia on-line, czy oferuje wygodną wyszukiwarkę produktów.
  5. Słowa klucze na stronie www – czyli takie frazy, które pozwalają wyszukiwarkom internetowym (oczywiście po wpisaniu którejś z tych fraz) jak najszybciej odnaleźć daną stronę i umieścić ją w czołowej pozycji wśród poropozycji.

 

Mówiąc krótko, ocena konkurencji jest bardzo istotnym elementem, który pozwala kontrolować pozycję naszej firmy na rynku, również tym internetowym. Musimy zwracać uwagę na to, jak wygląda ich pozycjonowanie i inne wykorzystywane metody z dziedziny SEO, jak promowane są oferowane produkty, jak wygląda i funkcjonuje strona internetowa oraz jakie pojawiają się w związku z tym innowacje, które można by wypróbować również w przypadku własnej firmy, oczywiście nie popełniając przy tym plagiatu. Warto zadbać o pozycję swojej firmy na rynku i mieć pod kontrolą nie tylko własne sukcesy, ale i poczynania konkurencji, o której nigdy nie wolno zapominać.

 

Dodaj komentarz