Marketing szeptany – skuteczny sposób na pozyskanie klienta.

Mając swoją firmę na pewno wiesz jak ciężką pracą jest budowanie marki oraz dbanie o nienaganny wizerunek firmy. Każdy nawet najmniejszy błąd może doprowadzić Twoją firmę do stadium początkowego, każda wpadka zostaje zapamiętana przez Twoich klientów.

Kto dopiero zaczyna przygodę z własną działalnością gospodarczą, powinien najpierw odpowiednio przygotować identyfikację wizualną swojej firmy. Powiedzenie „Jak Cię widzą tak Cię piszą” jest bardzo trafne i jak najbardziej na miejscu. Dlatego na początek wymyślmy dobrą nazwę oraz logo, które będą reprezentować nasze przedsiębiorstwo. Dobierzmy do firmy kolory oraz czcionki, przygotujmy materiały reklamowe – stwórzmy cały obraz firmy. Musimy zaczynać w pełnym profesjonalizmie, bo jeśli początki naszej firmy będą kiepskie, później będzie tylko gorzej.

Najlepszym sposobem, na pozyskiwanie coraz to większych ilości klientów jest tak zwany marketing szeptany. Aby jednak klienci sami byli dla Ciebie najlepszym sposobem na reklamę, musisz o nich odpowiednio zadbać. Pamiętaj, aby liczyć się ze zdaniem osób korzystających z oferty Twojej firmy, niezależnie czy są to pozytywy czy negatywy. Ceń klientów, którzy mówią szczerze, co im się w Twoim przedsiębiorstwie nie podoba. Możesz się od nich wiele nauczyć. Klient widzi Twoją firmę z innej perspektywy i tylko on może Ci powiedzieć, co możesz zmienić. Miej takie rady na uwadze i staraj się postępować zgodnie z radami klientów.

Jeśli z Twojej firmy wychodzi zadowolony klient, z jego polecenia może się u Ciebie zjawić inny klient itd. Jednak działa to też w odwrotna stronę, tylko trochę inaczej. Gdy osoba korzystająca z oferty Twojej firmy wychodzi niezadowolona, możesz liczyć się z bardzo szybkim rozpowszechnieniem się wiadomości, że np. w firmie X klienci nie są odpowiednio traktowani. Innymi słowy : klient zadowolony mówi jednej osobie, klient niezadowolony dziesięciu osobom.

Dodaj komentarz